Monday, April 18, 2011

Version 0.5.2 Alpha

Yesterday I've decided to do some work on the User Interface. Some important internal changes were done to make it easier to create new types of gauges.

While full customizable screens aren't available, I've implemented a portrait mode layout for those who need it. Personally, I prefer the landscape mode.

I've also added an Agreement that must be accepted in order to use the application. This is important because playing around with OBD connections might damage your car if done unproperly. The agreement says that I cannot be held responsible for any damages caused by this software, so, be warned :). (I do use it for myself and I don't want my car to burst into flames, if that helps...)

So far I haven't had any feedback from users yet. Please post your findings on this blog, or e-mail me. The e-mail is available on Android Market.

My "todo" list is very long, but I wouldn't mind listening to what features do you need most.

Some new screenshots:
Some improvements on the Gauges. It's still ugly, I know...
New Portrait Mode

14 comments:

  1. Olá,

    vc tá trabalhando com a interface EML 327? eu estou buscando informações para desenvolver um software que vai utilizar essa interface como trabalho de monografia, apesar da plataforma ser diferente já que a sua é android e eu abordo desktop eu acredito que a forma de comunicação continua a mesma... só que eu não encontro recursos técnicos para estudar esse protocolo, vc teria como me fornecer informação? link ou qualquer coisa pra eu poder começar o trabalho de pesquisa? meu email é tiagomac@gmail.com abraços e bom trabalho!!!

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  2. Sim, estou trabalhando com ELM327.
    Tem muita documentação na internet, recomendo começar pelo datasheet do ELM327 e depois procurar nos diversos forums sobre o assunto.

    Boa sorte!

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  3. Hi Nicolas. I'm new developer of Android application. I'm trying to create application that will work via ELM327 interface with car. I see that you have created such application. I googled a lot of time and I can't find any information about communication with ELM327 interface. Can you share with me this information? I am already connected to the device, but I can't create correct messages and still unable to check what's protocol used on vehicle.. Thanks beforehand.

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  4. Are you using some library to connect to obdII or do it from scratch?

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  5. psci: I did everything from scratch. All the avaliable implementations I've found were not the way I wanted, so I decided to create my own solution, focused on high performance and low cpu usage.

    I haven't checked the actual "comptetitors", but I can bet this implementation is significantly faster and more efficient than others.

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  6. òtimo software! muito melhor que o Torque, q roda pesado e ao ser encerrado trava meu Samsung Galaxy Mini. Sugiro a inclusão da possibilidade de mostrar outra informação no display onde hoje somente é possível exibir a velocidade medida pelo GPS. Eu pagaria por uma versão "Premium" se ela incluísse um controle de consumo de combustível aos moldes do Efficiency Pro.

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  7. Obrigado Bruno. Fico feliz que tenha gostado. Desempenho foi um dos pontos prioritários, e trabalhei bastante na arquitetura do projeto para otimizar tudo que foi possível. Com relação à trocar o GPS, em breve vou publicar uma versão que permite esta troca.

    O problema é falta de tempo para desenvolver, pois faço isto no meu tempo livre.

    Tenho planos de publicar uma versão paga com funcionalidades adicionais, mas por enquanto estou focado em deixar a versão básica mais polida.

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  9. Amigo esse software é brasileiro?? Se for está de parabéns! testei com interface elm327 em uma grand cherokee 97! muito eficiente!Tem algum software que interprete os dados do log?

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  10. @judagrey Sim, o software é brasileiro. Fico feliz que tenha gostado. Meu foco era ter o melhor desempenho possível: comunicar o mais rápido possível com o carro e exibir a informação o mais rápido possível na tela, com o menor uso de CPU possível.

    Por enquanto não tem nenhum software específico pra interpretar o log, mas ele é um arquivo texto no formato CSV, separado por ";" então você pode jogar no Excel ou no Google Spreadsheets pra brincar.

    Infelizmente o projeto está um pouco parado há alguns meses devido à falta de tempo. Tenho muita coisa planejada ainda...

    Abraços!

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  12. Hi,

    I realy love your app, thanks a lot for your job !

    I use it on my 2005 BMW 120d, but just one thing is missing : turbo boost (it should be PID 85 n° 133).

    Do you think you could add it on the next release ?

    Obrigado amigo :)

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  13. Hi Torvi!

    Glad to hear that.

    Based on Wikipedia's PID list, 01 85 should be "NOx reagent system", so apparently that's a custom PID by BMW.

    Custom PID's are on my (long) TODO list, but I'll see what I can do to make this avaiable ASAP.

    Do you know what formula must be applied on this PID?

    Thank you for your feedback!

    Eu que agradeço! (I'm the one that thanks you :) )

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    1. Hi,

      Thank's for your fast answer and very sorry for my late answer !

      The turbo boost PID (not a custum one) is ff 12 02 that give you the pression in PSI

      I personaly prefer in bar,

      so the formula is :

      A/14.51

      Bounds (bar) : -3 +3

      I tested it this morning on another app, and that works well.

      Do you think, that you can add it on standard ?

      Thanks very much and muito obrigado amigo !

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